צור
					קשר צור קשר
סגרו פנייה
חייגו עכשיו
חייגו עכשיו
0543999103

השאירו פנייתכם

ואשוב אליכם

לחברות ועסקים:

8 אבני דרך קריטיים לנהל עסק משלך

1. מוכנות לקחת סיכון -

בעל עסק חייב להיות מוכן לקחת סיכונים עסקיים או כלכליים. 

אין הכוונה לקחת סיכונים בבחינת "התאבדות" אולם ידוע שאם לא מסתכנים, לא מתקדמים, וכבעלי עסק עלינו לדעת זאת וליהנות מכך. 
אין ספק שראוי ונכון להכין תוכנית עסקית, להיערך להקמת העסק ולניהולו גם תקציבית אולם גם מנטלית. 

מטרת העסק בסופו של דבר לייצר רווחים לבעל העסק, הרווחים הללו מממנים שכר עובדים, דמי שכירות, הוצאות שיווק ופרסום וכו'. 
בעל עסק חייב לקחת בחשבון מצב שבו העסק אינו מניב הכנסות כצפוי ועל כן טוב יעשה אם ישקלל מראש את צעדיו הכלכליים ויבחן כמה זמן הוא מסוגל להפעיל את העסק מבלי שהוא מרוויח דבר; 
כמה אורך נשימה יש לו במצב ללא רווחים. 

חישוב כזה יאפשר לבעל העסק לקבל החלטה שקולה יותר באשר לניהול הסיכונים הכרוכים בהקמת ו/או הפעלת העסק. 

 

קפיצה

 

2. פיתוח תודעת שפע –

בעל עסק, לרוב בתחילת דרכו מנהל את עצמו, ולכן לטוב ולרע הוא זה שיתמוך ויעודד עצמו ויבחן הזדמנויות עסקיות.
בתקופות משבר ושפל האופן שבו בעל העסק יחשוב תשפיע על הפעולות שבהן הוא ינקוט ולכן תודעת שפע עשויה להוביל אותו לבחון הזדמנויות,
לעומת תודעת חוסר אשר עלולה להכשיל אותו בבואו לפעול מתוך תחושות ייאוש באפיקים שעלולים לפגוע בעסק שלו.

חשוב לזכור שהכל מתחיל ונגמר בסטייט אוף מיינד של בעל העסק.

 

כסף

 

3. סבלנות –

מפתח להצלחה בעסקים בכלל ובוודאי לעסקים קטנים ובינוניים.
הפיכת עסק לרווחי לעיתים עלולה לקחת כמה שנים (ממוצע בין 3-5),
לכן ניסיונות מצד בעל העסק להרוויח כסף במהירות ולעשות קיצורי דרך עלולות להפעיל לחץ כבד מידי על העסק ולפגוע בתפקודו וניהולו. 

 

זמן

Photo by Aron Visuals on Unsplash

 

4. לחיות את המספרים -

בעל עסק חייב להיות מעורב במספרים הפיננסיים של העסק. אם הוא אינו יודע את המספרים הוא אינו יכול לנהל את העסק ברצינות הראויה ובוודאי שלא להביא לגידול בעסק. הבנת וניתוח המספרים מאפשר לבעל העסק לפעול על סמך נתונים רציונליים ולא על סמך הטייה רגשית העלולה לפגוע בעסק. 

 

5. תוכנית עסקית -

מחקר של אוניברסיטת מישיגן, שחקר פאנל יזמים, תומך בטענה כי תוכנית עסקית טובה תגדיל את סיכויי העסק להמשיך לפעול.
ההמלצה היא לפני הקמת העסק לבצע מחקר שוק ולייצר תוכנית עסקית.
אין המדובר רק בעסקים חדשים אלא גם בעסקים פעילים המבקשים לקפוץ למדרגה הבאה שלהם.
תוכנית עסקית מאפשרת בחינה מחדש של העסק ונותנת הכוונה והגדרת מטרות ויעדים להשגת מטרות העסק והגשמת חזונו.

 

מטרות עסקיות

 

6. לבחון צורך לפני שרצים עם רעיון עסקי –

נטייה של הרבה יזמים היא להתאהב ברעיון של עצמם.
הסיבה העיקרית של קריסה של הרבה חברות סטארט-אפ היא מוצר ללא שוק.
בעל עסק עלול להשקיע המון אנרגיה, זמן, משאבים, מאמץ וממון על מנת ליצור משהו שיתברר אחר כך שכלל אינו פופולרי בשוק.
אז רגע לפני שרצים קדימה עם רעיון כדאי ונכון לבצע מחקר שוק.
אפשרי לבצע סקרי שוק, אפשי לבנות אב טיפוס ולראות אם יש היענות לו.
אבל תמיד תמיד ההמלצה היא רגע לפני שרצים – תיעזרו במנטור/ית שיספק לכם פרסקטיבה וישאל אתכם שאלות שאולי אתם לא שואלים את עצמכם. 

 

7. שיווק – 

רוב בעלי העסקים היו רוצים לעסוק במקצוע הישיר שלהם ושלקוחות פשוט יגיעו אליהם.
בעלי עסקים רבים מתלוננים על הצורך בשיווק העסק.
בוא נשים את זה כבר על השולחן – שיווק הוא לא נושא חשוב לעסק. שיווק הוא קריטי עבuר העסק ובלעדיו העסק לא ישרוד.
רבים מבעלי העסקים טוענים שלקוחות מגיעים אליהם מפה לאוזן.
פה לאוזן תמיד כייף אולם להתבסס רק על זה עלול להיות מאוד מסוכן.
מי שמתקשה להתמודד עם שיווק עצמי חייב למצוא דרך להתגבר על אי הנעימות, פחד הקהל או כל סיבה אחרת בהקשר זה שמונעת ממנו לשים עצמו בפרונט. 

 

אסטרטגיות שיווק

Photo by Campaign Creators on Unsplash

 

8. יציאה מאזור הנינוחות

ישנם עסקים המגיעים לשלב שבו כדי להרחיב את העסק צריך לשכור שירותיהם של אנשים אחרים.
במקרים רבים הצמיחה והתרחבות העסק בשלב הזה "גדולה" על בעל העסק במובן הכלכלי וההון העצמי שלו מוגבל ועל כן הוא נזקק להלוואות עסקיות שיאפשרו לו את הצמיחה המצופה.
ההלוואה העסקית יכול שתשמש אותו להעסקת עוד עובדים, רכישת תוכנות, העברת משרד, שיווק ופרסום וכיו"ב.

ההלוואה עבור חלק גדול מבעלי העסקים מהווה סיכון.
כמה בעלי עסק מוכנים/רוצים/מסוגלים לקחת סיכון ??? – והנה חזרנו לתחילת המאמר....