צור
					קשר צור קשר
סגרו פנייה
חייגו עכשיו
חייגו עכשיו
0543999103

השאירו פנייתכם

ואשוב אליכם

לחברות ועסקים:

משכיר לעצמאי - השינוי בתפיסה

חלום שהיה לי לפני 10 שנים להיות עצמאית ולעולם לא לעבוד יותר בשביל אף אחד.
אבל איך עושים את זה שאלתי את עצמי?
איך עוזבים את ה"וודאות" של מקום עבודה בתפקיד בכיר עם כל ההטבות?
איך מתחילים?
זה מפחיד....

"זה מפחיד עוד יותר כשאני בעל לאישה בהריון ואנו מצפים לילד הראשון שלנו..."
כך אמר לי ר' - עו"ד שבמשך 6 שנים עבד באחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים והנחשקים בישראל.
ר' הצליח מאוד בעבודה, התקדם, קיבל תיקים יותר מורכבים לטיפול, בכל שנה התמקצע יותר והשותפים סמכו עליו מאוד. הוא קיבל מילות הערכה רבות אולם משכורתו לאורך השנים נותרה די בעינה. 

ל ר' נמאס. הוא החליט שהוא רוצה לפתוח משרד עצמאי משלו מתוך אמונה שאת הכסף הגדול שהלקוחות משלמים לשותפים של המשרד, הוא יזכה להכניס לכיסו כי הרי ממילא הוא עושה 90% מהעבודה...

יחד עם זאת, הפחד נמצא שם!

מה יהיה אם לא אצליח להקים משרד שיפרנס אותי בכבוד וביציבות?
מה יקרה אם לא אצליח לגייס לקוחות?
מה יקרה אם הלקוחות לא ירצו לשלם לי את מה שאבקש?
מה יקרה אם יהיו לי לקוחות שחייבים כסף ואצטרך לרדוף אחריהם? 
איך אשווק את העסק שלי?
איך אתמודד עם הוצאות אחזקת משרד והוצאות שיווק ופרסום ועוד?

נוכח לבטיו הנה 5 המלצות קצרות:

1. המלצה ראשונה - מי שיכול להתחיל לבנות את העסק הפרטי שלו במקביל להיותו שכיר - עדיף. נושמים עמוק וכל יום מוקירים את העובדה שבסוף החודש מביאים הכנסה יציבה הביתה – בימינו כאשר כל כך הרבה אנשים חסרי עבודה ומובטלים זה לא מובן מאליו. יחד עם זאת, מתחילים לבנות עסק עצמאי. מקדישים לעסק בין 8 ל- 10 שעות בשבוע (נטו) ומתחילים עם תוכנית פעולה מסודרת להוצאה לפועל של העסק. ככל שהזמן עובר והעסק מתבסס ניתן לשקול השקעה של יותר שעות בעסק העצמאי והורדה מהגז של העבודה כשכירים עד השלב שבו מקבלים החלטה להפוך לעצמאים ב 100%.

2. ניהול זמן - זמן הוא משאב מוגבל והיקר ביותר שיש לנו. קריטי ליצירת הצלחה בהקמת עסק עצמאי לפתוח יומן שבועי ולסמן ביומן – רצוי לסמן בצבע – למשל כחול, את השעות שאני בעבודה כשכיר/ה או בהתחייבויות שאינן מאפשרות לי לעבוד על העסק הפרטי שלי ולסגור שעות קבועות לעבודה על העסק.

3. יוזמה - בעלי עסקים רבים בתחילת דרכם נשענים על העזרה של משפחה וחברים לקבלת הפניות (במיוחד עורכי דין, אבל לא רק). המחשבה שמשפחה וחברים יבססו לנו את זרימת הלקוחות ובזכותם נצליח לבסס עסק יציב שגויה מיסודה. בכל עת חשוב ליזום פעולות אקטיביות לגיוס לקוחות - באמצעות שיווק אורגני וממומן, שיתופי פעולה ונטוורקינג ואמצעי שיווק אחרים (יש לבחון לכל עסק מהם ערוצי השיווק הנכונים והיכן נמצאים קהלי היעד הרצויים לעסק).

4. בניית תוכנית פעולה - לחשוב על רעיונות זה נהדר רק שאצל רוב האנשים הרעיונות נותרים בגדר רעיונות בלבד, ולכן מומלץ לבנות תוכנית פעולה בכתב שכוללת את כל הפעולות הנדרשות להקמת העסק ואת לוחות הזמנים לכל פעולה. כך שמרגע זה ואילך כל שנותר הוא לעקוב אחר התוכנית ולרוץ איתה קדימה. תזכרו: If you don't plan, you plan to fail. תוכנית - גם אם תשתנה בגלל נסיבות חדשות במציאות - עדיין מאפשרת לנו מסגרת עבודה כוללת וראייה מרחבית לגבי הקמת העסק. 

5. תמחור - שכירים שהופכים לעצמאים מפספסים משהו קריטי: עבור כל 100 ש"ח שאתם גובים בממוצע עליכם להיפרד מ- 40% לטובת הוצאות כגון: מס הכנסה, ביטוח לאומי, הוצאות משרד, הוצאות שיווק וכד'. 

ר' שישבתי איתו לפני שבוע התפאר בפניי שבחודשיים האחרונים ללא מאמץ הכניס למשרד שלו 46,000 ש"ח. הוא שכח שסכם זה לחלק לשני חודשים מביא אותו ל 23,000 ש"ח בחודש ול- 16,000 ש"ח נטו כאשר קיזזנו עלויות שכירות משרד, הוצאות משרד נלוות, מס הכנסה וביטוח לאומי. 

כשעברנו על טבלת ההוצאות הכנסות שלו ר' ראה שבפועל הוא במצב של BREAK EVEN העסק רק מחzיר לו הוצאות אבל אין לו ש"ח אחד רווח בצד בחודשיים האלה.

אז שימו לב שאלו רק תמצית של תמצית של המלצות לשקול רגע לפני ההחלטה של מעבר מעבודה כשכירים לעצמאים.

ההמלצה החמה ביותר שלי ובאמת מעל לכל;
אל תעשו את זה לבד.
הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות עבורכם הוא לקחת ייעוץ עסקי כדי להימנע מטעיות קריטיות שעולות בזמן, כסף ואנרגיה.
טעויות, אגב, כנראה תעשו בכל מקרה.
להקים עסק ולייצב אותו לאורך זמן זו דרך ואולי אף מסע.
במסע הזה יש תלאות, כשלים וגם הרבה סיפוק וניצחונות קטנים וגדולים.
אם אפשר לעשות את כל זה בתמיכה והכוונה של אדם מקצועי כן ייטב.